Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Gospođa Maslačak

Continentalova potraga za inovativnim materijalima proširila se čak na skromni maslačak, biljku koja se može iskoristiti za proizvodnju gume -  za gume koje su posebno neškodljive za okoliš. Istraživač materijala, Carla Recker želi pomoći da maslačak postane materijal- otkriće. 

Image

Ove gume same po sebi su crne i okrugle, baš kao svaka druga 'normalna' guma. Maslačci nenametljivo ugravirani na bočnoj stijenci gume nam jedini govore o porijeklu materijala. To, i naravno, žuto-zeleni amblem s nazivom brenda "Taraxagum," koji dolazi od botaničkog naziva te biljke. U Continentalovu tehnološkom centru u Stöcken u Hanoveru, Carla Recker s ponosom gleda u izloženu gumu u konferencijskoj sali, gumu koja je proizvedena prije samo dva tjedna u pogonu u Aachenu. Carla, koja ima doktorat iz kemije i odgovorna je za kemiju materijala u Continentalu, bila je tamo osobno kad je guma izvađena iz kalupa: "Čak ni dan ranije nismo bili sigurni hoće li uspjeti." Stoga nije čudno što Carla nije baš puno spavala te noći. Za izradu prototipa njeni su kolege proveli tjedne vadeći gumu iz korijena maslačka. U laboratorijima su eksperimentirali mjesecima, kako bi pronašli kako bi se novi materijal mogao koristiti da zamijeni prirodnu gumu iz drveta kaučukovca, koji se nalazi u svakoj gumi, uz sintetičku gumu. Na sve to došla je i ogromna količina administrativnog posla, jer Carla od 2007. godine radi s  Fraunhofer Institutom za molekularnu biologiju i primijenjenu ekologiju na Sveučilištu Münster.

Sav se naporan rad isplatio i prve gume od maslačka su 'krenule na put', čak ako je cesta na ovom stadiju tek Continentalova testna staza. Proizvodnja nove gume neće započeti prije 2020., i to u najboljem slučaju.  Carla Recker ne može sakriti svoj zanos i oči joj se svijetle dok iznosi jedan detalj za drugim. Prvo par informacija o samom maslačku: Kultivacijom, tip maslačka kakav koristi Continental, poznat kao ruski maslačak, modificirali su istraživači Instituta Fraunhofer tako da on daje više soka i može se uzgajati kao usjev u polju. Vizija je da se proizvedu korijeni maslačka veliki kao šećerna repa. To bi trebali postići uzgajivači u Bavarskoj i Saskoj , koji će uzgajati maslačak na probnim poljima. "Mi ćemo morati čekati od sezone do sezone uzgoja, i nadati se da između sezona neće biti poplava ili kakvih drugih katastrofa," kaže ova 49-godišnjakinja sa smješkom, koja izgleda mlađe nego što stvarno je, u svojim trapericama i tenisicama. Uz svoj posao u Continentalu, Carla je studirala tehnologiju okoliša, predmet koji ju sada, kada je iznenada suočena s biologijom i poljoprivredom, stavlja u povoljniji položaj.  

"Izradio: Ekspert za materijale"

Carlin tim je nedavno primio službeno priznanje za svoj rad u Minhenu, Njemačka, kad je projekt maslačka dobio GreenTec Award, najprestižnije odlikovanje u Europi za očuvanje okoliša i ekonomičnost. "To je sigurno jedno istaknuto mjesto u karijeri," zrači Carla. "Inače uspjeh mog posla ostaje sakriven, iako bude dijelom tolikih mnogih proizvoda." Šaleći se, kaže da ponekad zaželi da ima pečat s tekstvom "Izradio: Ekspert za materijale."

U stvari, dobivanje gume od maslačka nije ništa novo: prvi patent za taj proces izdan je još 1905. godine. Kolege Carle Recker u Continentalovoj arhivi također su pronašli dvije mape dokumetacije o maslačcima. "Istraživanje je bilo zaustavljeno, jer nije bilo ekonomski izvedivo," objašnjava ona. Danas stvari izgledaju malo drugačije: "Izradili smo poslovnu studiju i prema trenutnim podacima, izvedivo je." Osim toga, maslačak je jedna nezahtjevna biljka koja se može uzgajati u klimatskim uvjetima sjeverne Europe i također na slabom tlu. Time će se uštedjeti na dugim putovanjima koja treba prijeći s tropskih plantaža kaučukovca, a osim toga nema konkurencije kod kao kod uzgoja domaćih kultura za prehranu. Dodatne prednosti za okoliš uključuju i činjenicu da bi se sve veća potražnja za prirodnom gumom na svjetskoj razini mogla zadovoljiti bez potrebe da se dalje žrtvuju prašune radi uzgoja drva kaučuka. To će smanjiti otisak uglika i povećati bio-raznolikost; dvije činjenice koje su uspjele uvjeriti i ocjenjivački su GreenTec-a.

Snaga cvijeća velikih razmjera

Kamionske gume  predstavljaju potencijalno ogromno tržište novog materijala: kamionske gume teške su 70 do 80 kilograma, od čega je 30 do 40 posto prirodna guma, što je daleko veća brojka nego kod automobilskih guma. Međutim, Carla Recker ne vjeruje da će se jednog dana sva guma, kao materijal koji se nalazi u gumama Continental dobivati od maslačka. Iz razloga ekonomičnosti i sigurnosti, gume se moraju izrađivati od kombinacije različitih sirovina – ali uz maksimalni stupanj održivosti.  "A maslačci će nam u tome doista pomoći"

Trenutno se izgrađuje sustav za pilotiranje, koji se može upotrijebiti za proizvodnju gume od maslačka na tone. "Još uvijek je rano reći," objašnjava Carla. Bit će potrebna velika snaga ustrajnosti, uz snažnu potporu kompanije. U krajnjem slučaju, takvi dugoročni projekti su izuzetno neuobičajeni u našoj industriji. Kao projektnom menadžeru, Carli je drago da su "svi tu odmah iza nas." Nema sumnje da su njezina fascinacija maslačcima te enormna količina energije kojom zrači, bili presudni za stjecanje uvjerenja koje sada imaju.