Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Četiri godine znoja i gume

Inženjeri za razvoj guma stalno se trude biti na razini zahtjeva kupaca i zakonske regulative, a da se i ne spominje borba sa zakonima fizike i kemije. ali ako možda i nisu u stanju krug učiniti četvrtastim, nova obitelj hibridnih guma približila je Continental prilično blizu tom cilju.

article_66w_image1

Andreas Härtwig prelazi rukom preko komada crne gume koja leži na njegovom radnom stolu, komad nove gume Conti Hybrid HD3. “Pogledaj gazni sloj, stvarno jetanak,” kaže jednako tanak čovjek obučen u košulju kratkih rukava. "To pomaže da se smanji otpor kotrljanja.” Härtwig uzima crveni odvijač iz svog držača za olovke i napravi njime uzak rez na komadiću gume. “Uglovi koji su obrađeni u kalupu poboljšavaju ponašanje kod skretanja.” Siljana Lietz, koja dijeli ured s  Härtwigom, ukazuje na još jedan utor: “A tanak cik-cak uzorak ovdje, pojačava prianjanje, čak i kada pada snijeg,” objašnjava ona.

Ovo dvoje ljudi koji rade na razvoju proizvoda za Continentalov Odjel guma za gospodarska vozila vrlo su ponosni na njihovu novu "bebu". I doista mogu biti ponosni jer obitelj guma Conti Hybrid za kamione objedinjuje ono najbolje iz oba svijeta.  Te su gume idealne ne samo za vožnju na velike udaljenosti, vožnju samo ravno, već i za vozila za dostavu robe, gdje konstantno manevriranje znači da su gume izložene velikoj razini napora. Na autoputu one omogu doprinijeti uštedi goriva; u urbanim područjima ne trpe habanje u tolikoj mjeri kao "konvencionalne" gume za velike udaljenosti. 


Pronaći pravu ravnotežu

Razviti takvu gumu visoke tehnologije nije laki zadatak. “Potrebno je da prođe oko četiri godine od inicijalne ideje do zrelog stadija za proizvodnju,” kaže Siljana. “Za početak, od naših kolega iz marketinga dobivamo izazov: Kupci u određenom području trebaju proizvod takvih i takvih osobina. U slučaju gume Conti Hybrid, naš se izazov sastojao u tome da pronađemo savršenu kombinaciju maksimalne kilometraže i minimalnog otpora kotrljanja - stvarna mozgalica za inženjere razvoja. “Znamo što funkcionira u teoriji kad se radi o optimiziranju pojedinih svojstava,” kaže Andreas. “…ali mjere koje smanjuju habanje mogu povećati otpor kotrljanja. Izazov se sastoji u tome da se pronađe prava ravnoteža.”

New content item

U biti, postoje tri ključna parametra koja  inženjeri za razvoj mogu podešavati: dizajn gume, smjesa gume za plašteve gazne površine, i oblik gazne povrpine. Dva tima - jedan se fokusira na gume za pogonske osovine, a drugi se fokusira na upravlačku osovinu i na osovine prikolice - započeli su rad na razvoju nove obitelji Conti hibrid. Razvoj gume ovisi ne samo o ulaznim veličinama iz marketinga zakonima fizike, već također i o pravnoj regulativi u pogledu otpor kotrljanja, izdržljivosti i razini buke. Trebalo je osamnaest mjeseci da se identificira optimalna mješavina materijala za novu gumu Conti Hybrid. Zašto tako dugo? “Mi procesuiramo čak i do 20 različitih supstanci u smjesigume,” objašnjava Siljana. “To daje nebrojeno mnogo mogućnosti da se pronađe savršena smjesa.” A svaka nova varijanta mora se testirati kako kemijski tako i fizikalno. A što je s učinkovitošću trakcije? Nudi li smjesa pravu razinu elastičnosti?

Paralelno s rado baziranim u laboratoriju, razvija se pravi uzorak gazne površine, najprije na kompjuteru. “Mi od samog početka znamo koliko utora treba guma na kojoj osovini,” kaže Andreas. “Na kraju, mi smo vrlo iskusni u tom području. Tu se više radi o detaljima: Bismo li trebali 80 ili samo 75 rezova?” Kad nam kompjuterske simulacije daju odgovore koje trebamo, posao predajemo 'rezbarima gume'.Iako određene korake u poslu mogu izcršiti roboti, mi ipak trebamo naše stručnjake s noževima oštrim poput britve i laserskim zrakama da izrezbare kompjuterski izračunati uzorak u gaznoj površini savršeno glatkih guma. Jedan rezbar može provesti cijeli dan radeći na jednoj jedinoj gumi kako bi stvorio prototip - savršenu rukotvorinu.  


San o savršenoj gumi

Međutim, ispitivanja kroz koja prototipovi moraju proći – bez obzira radi li se o testovimana strojevima, u laboratoriju, rentgenskim snimanjem, kompjuterskom tomografijom ili kao dio terenskih ispitivanja na vozilima - traju mnogo dulje. Prototipovi se fino podešavaju sve većom preciznošću temeljem rezultata tih testova. Na primjer, kad se radilo o novim hibrdnim gumama, tim za razvoj je razmišljao dugo i intenzivno o tome kako bi trebalo dizajnirati gaznu površinu da bi se smanjila količina šljunka i pijeska koji se zaustavlja i ostaje u gumama kad kamioni voze po blatnim cestama. Prosječnoj osobi sve gume izgledaju isto, ali  kod Continental guma, čak i najmanja pora je tamo s određenim razlogom.

Nova guma obitelji Conti Hybrid odlikuje se Continentalovim najnovije razvijenim gumenim smjesama. Gazna površina također je posebno originalna.Međutim, ljudi koji rade na razvoju neće odmarati nalovorikama – naposlijetku, razvoj guma je jedan proces bez prestanka. Andreas Härtwig, koji radi na razvoju proizvoda zadnjih osam godina, sanja o savršenoj gumi. “Kad se po prvi puta pojavi novi dizajn iz kalupa u jednom od naših pogona, to je stvarno veliki osjećaj,” kaže ons osmjehom na licu. “Ja nudim svu svoju pomoć i brinem o tome da sve bude točno onako kako smo predvidjeli.” Njegova kolegica Siljana Lietz dodaje: “Uvijek ima mjesta za poboljšanja.” Kvalificirani inženjer strojarstva, koji također ima i doktorat  u zanosti o materijalima, već se veseli sljedećoj generaciji guma “Conti Hybrid”  – za sljedeće četiri godine.