Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Od jednog lansiranja do drugog

Iza svake nove Continentalove gume za gospodarska vozila koja izađe na tržište, postoje talenti kao mšto su Andreia Bessa i José Esteves. Inženjeri za razvoj brinu da dobre ideje dovedu do još boljih guma - generaciju za generacijom. 

article_66w_image1

 "Zdravo, ja sam Andreia," kaže mlada žena, njene svjetle plave oči sjaje. Elegantno nalakiranih noktiju, ravne kose do ramena i s bisernim naušnicama ne uklapa se baš sasvim u sliku inženjera za razvoj guma opsjednutog tehnologijom. Brzo se penje stepenicama te kroz otvorena vrata u ured svog kolege, José Esteves. José ima 27 godina, baš kao i Andreia, i Portugalac je. Već četiri godine radi u Continentalovu razvojnom centru u Hanoveru. Automobili su ga oduvijek interesirali, kaže on,  pa ga je to prirodno dovelo u Njemačku – energanu europske automobilske industrije - nakon studija strojarstva. José je nedavno završio razvoj 15 novih guma za gospodarska vozila za Continental – cijelu proizvodnu liniju kja bi se na tržištu trebala pojaviti ove godine. Sada brine o tome da u proizvodnji sve teče nesmetano jer njegov neće biti gotov sve dok gume ne odu u prodaju. 

Andreia je počela raditi u istraživanju i razvoju Continentala prije nešto više od 12 mjeseci, ali njene se gume pojavljuju samo na papiru, odnosno, na ekranu kompjutera. "Izradili smo sve virtualne probe i eksperimente te smo definirali kako bi gume trebale izgledati," objašnjava ova živahna 31-godišnjakinja, koja je već kao dijete više voljela lego kockice nego Barbie lutkice. Naručuju se kalupi i ispitivanja će početi sljedeći mjesec da se vidi hoće li gume biti onakve kao što se očekuje. Svaka promjena od ove točke nadalje košta vremena i novca - stoga , pritisak je snažan. Posebice je tako otkako je nova smjesa gume, koja je također razvijena za Andrein projekt, također u mješavini. "Uvijek vam treba plan B u slučaju da nešto ne bude u redu," kaže i smije se. "Njene" gume su namijenjene građevinskim vozilima u europi i srednjem istoku, stoga trebaju biti posebno izdržljive - ali i odgovarati EU regulativi.  "To je jedan od naših velikih izazova," što Andreia jako dobro zna.

"Osjećamo toplinu i vidimo ceste"

Od kraja 2012. godine gume u EU ne samo damoraju biti označene etiketom u pogledu vanjske buke kotrljanja, već također efikasnosti potrošnje goriva i prianjanja po mokrom. Postoje također posve drugačiji uvjeti koji se primjenjuju u Europi u odnosu na zmelje poput Turske, bilo da se radi o klimatskim uvjetima ili uvjetima na cesti. José uzima komad stijene oštrih rubova sa svog stola - sjećanje na Oman. "Podsjeća me na to što sve kamioni tamo susreću," kaže José svojim tihim glasom. "Continental želi rasti – stoga treba uhvatiti nova tržišta i razumjeti svoje korisnike tamo." Obično na početku razvoja inženjeri odlaze u posjetu zemlji  za koju su gume namijenjene. "Moramo osjetiti vrućinu i vidjeti ceste, razgovaramo s lokalnim timovima pružatelja usluga te s kupcima," objašnjava José. Kako se gume tamo koriste? Što kupcima nedostaje? "Čak i samo kratko putovanje tamo iznjedri nove ideje." To bi moglo značiti modele guma koje su posebno snažne za Tursku, ili posebno otporne na vrućinu ako su namijenjene zemljama srednjeg istoka. 

Andreia i José uglavnom trebaju svoje kreativne ideje na početku razvojnog procesa, kad ih uprava zaduži da riješe zadatak i razviju gumu sa specifičnim karakteristikama. Tada izrade studiju izvedivosti, a često idu do granica onog što se može primijeniti. Možda zbog toga što različiti uvjeti stvaraju konfliktne ciljeve ili zbog toga što stvari moraju biti bolje, bez povećanja troškova. "Kako biste bili jedan korak ispred konkurencije, moramo biti sigurni da smo tehnološki ispred i da možemo misliti nekoliko generacija unaprijed," kaže Andreia. Umjesto beskrajnih testova, dobar koncept s preciznim izračunima je ono što se traži, baš kao i vizualizacija na kompjuteru. Andreia i José imaju podršku velikog broja kolega: postoje eksperti za svaki dio gume, od ugrađenog čelika preko smjese gume, do oblika, strukture i učinkovitosti. Marketing provjerava dodanu vrijednost za kupca. Podrška kupcu kao i ljudi iz ispitivanja na terenu daju savjete o lokalnim uvjetima. Uključeno je šest do sedam odjelau razvoj gume - i svaki odjel mora dati zeleno svjetlo prije nego što razvoj može krenuti na sljedeću fazu.  "Nakon što smo uspješno stigli na prekretnicu, skupili smo cijeli niz potpisa na našem radnom nalogu," smijulji se José.


Cijeli se  kotač mora okretati 

Nitko u Continentalu ne izmišlja gumu sam i u tišini. "Iznad svega, svi smo mi projektni menadžeri i moramo biti u stanju sve organizirati dobro, kako bi završili naše projekte na vrijeme i u okviru budžeta," kaže Andreia, dok joj oči svjetlucaju. Sigurni procesi i povratna informacija od tima i od uprave jamče da ništa ne ide u krivom smjeru. Napokon, oni koji u Continentalu započnu u istraživanju i razvoju, okreću veliki kotač.  "Ravno sa sveučilišta i odmah mi je dato puno odgovornosti -što je izvrsno za motivaciju," objašnjava José.  Andreia brzo nadomeće: "Osjećate da sve ovisi o vama. Nikad ne biste toliko naučili bez tolike odgovrnosti." Andreia je studirala kemiju i već je bila radila za  druge dobavljače u automobilskoj industriji prije nego što je došla u Continental in 2010. godine, a najprije je radila za tvornicu guma u Portugalu. "Conti je istinski drugačiji," kaže sa zanosom.

Činjenica da nije znala prozboriti ni riječi njemačkog kada je stigla, imala je vrlo malo važnosti za za njenog novog poslodavca: "Srećom, naša učinkovitost na poslu ne ovisi o jeziku," objašnjava Andreia. "Ovdje u Hanoveru okruženje je u potpunosti multikulturalno. Radi se o fantastičnoj radnoj atmosferi gdje se od svake kulture uzima ono najbolje."Ali ovdje vrlo brzo dobijete virus: "Automatski gledamo gume na kamionima kad smo vani - čaki kad smo na odmoru," kaže José sa smješkom. U kakvom su stanju gume? I naravno: Tko ih je proizveo? "Vrlo sam ponosan kad vidim gumukoju sam ja razvio," kaže José.

Andreia i José nisu zabrinuti da bi im moglo ponestati ideja: "Uvijek možete napraviti nešto bolje."Naposlijetku, budućnost pripada "čišćim" gumama: manje emisija, manja potrošnja goriva koja dolazi od manjeg otpora kotrljanja. Inženjeri za razvoj guma već imaju neke ideje na pameti. Jer nakon svakog lansiranja dolazi novo lansiranje: Sljedeća generacija guma već je definitivno na putu.