Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Sofisticirano testiranje

article_66w_image1

Testne gume opremljene najpreciznijom elektronikom, laboratorijskom analizom, rentgenskim snimanjem i čak kompjuterskom tomografijom: Continentalove metode testiranja za razvoj savršene gume postaju sve sofsticiranije i sve ulažu u našeg omiljelog kolegu - kompjuter.  

Rüdiger Menz gleda kroz željezne šipke na zelenom stroju koji je visok kao čovjek. Izgleda kao predimenzionirani stroj. U središtu je debeli kotač koji se okreće na bubnju.  "Ovdje mjerimo otpor kotrljanja," objašnjava on. "On je posebno važan za učinkovitost gume u pogledu potrošnje energije."Atletski građen Rüdiger brzo korača u sljedeću prostoriju za testiranje. U jednom kutu, čelični bubanj promjera 1.7 metara rotira iza debelog sigurnosnog stakla. On istovremeno okreće četiri montirane kamionske gume.  "Puštamo da se gume vrte sve dok se ne počnu raspadati" kaže on. "Testiramo da vidimo kakve uvjete različite vrsta guma mogu izdržati i kako dugo."

Rüdiger Menz na čelu je ekspertnog područja procjene izdržljivosti. Odgovoran je za razvoj metoda ispitivanja izdržljivosti guma u  Continentalu. I on se bavi jednim izazovom: Continental gume traju tako dugo. "Neke mogu voziti milijun kilometara. Kad bismo gumu testirali na terenu, ona bi morala voziti godinama kako bismo mogli reproducirati njen cijeli životni vijek.” Danas testne gume voze na našim vlastitim vozilima te na vozilima kamionskih flota naših partnera, teretnih prijevoznika.  Rüdiger i njegovi kolege rade pod intenzivnim pritiskom da što prije pronađu procedure za ubrzavanje ispitivanja. 

Gladni podataka

Kompjuterske simulacije daju najbrže rezultate: Kakav utjecaj ima guma tvrđeg sastava na učinkovitost izdržljivosti ili na otpora kotrljanja? Povećavaju li nareckani utori sigurnost vožnje? Naš kolega, kompjuter izračunava rezultate za samo nekoliko sati. Ali ako želimo da rezultati budu pouzdani, formule za izračun moraju biti ispravne. A to se može dogoditi samo kad se unesu podaci uzeti s testiranja u stvarnom životu. Uzmite, na primjer, jedan od testova na bubnju u hali za istraživanje i razvoj u  Hanover-Stöckenu.

Ovdje se pojedinačne kamionske gume podvrgavaju opterećenju do čak deset tona. "Test s bubnjem se izvodi u krajnje preciznim uvjetima," kaže Rüdiger. "Upravo zbog toga ova metoda daje krajnje točne podatke. Nedostatak: Testirati možete samo jednu po jednu karakteristiku opterećenja, kao što je na primjer određeno opterećenje, određena temperatura ili određeni pritisak zraka." Rezultati testova različitih faktora se zatim moraju zajedno proračunati - što je teško napraviti s obzirom na sve interakcije. Čak štoviše, ti sofisticirani Continentalovi testovi moraju ipak udovoljiti svim zahtjevima koji istovremeno vladaju na cesti.  

New content item

Rentgenska slika

Praktična ispitivanja na cesti mogu dugo trajati, ali su ipak potrebna. Tim za testiranja ugrađuje u gume prcizne mjerne instrumente, koji bilježe razvoj temperature, na primjer. U toplijim krajevima, na primjer, temperatura gume je posebno važan faktor koji treba uzeti u obzir kod ocjenjivanja izdržljivost gume, objašnjava Rüdiger Menz. U uzorku gazne površine buše se male rupice za umetanje mjernih naprava – daljinskim upravljanjem u prostoru za rentgensko snimanje. Pitanje je desetina milimetra. Rentgenske snimke također nam pomažu da vrlo brzo pratimo konstrukciju ispitivanih guma. A one nam pokazuju sve "unutarnje povrede".

Metode ispitivanja postaju sve sofisticiranije. Continental premijske gume učinkovite su do tako visoke razine da nas jednostavno gledanje izvana golim okom neće odvesti vrlo daleko. Upravo zbog toga se iz guma za testiranje koje su bile vožene, izrezuju komadići te se zatim kemijski ispituju u laboratoriju.  Korištenje kompjuterske tomografije (CT) omogućava analiziranje minijaturnih detalja, kao što su promjene u dubini gaznog sloja, krajnjom preciznošću. 

Vlastita CT oprema radi dvadeset četiri sata na dan. Tim za istraživanje i razvoj doslovce secira stotine guma godišnje u tanke, tek milimetar široke slojeve. Skeniranje cijele gume za gospodarska vozila traje oko 24 sata - iverak po iverak. To daje dragocjene podatke, koji se zatim unose u algoritme za kompjutorske simulacije. To je ono u čemu, po mišljenju Rüdigera Menza leži budućnost. "Radeći dalje na rafiniranju našihprocedura ispitivanja i mjerenja, dolazimo sve bliže i bliže našem cilju: virtualnim pokušajima koji su što je moguće kraći, i koji precizno mogu demonstrirati rad gume u realnom vremenu." Brzina je posebno važna kad se radi o razvoju novih guma. Jer tko god uspori, zaostaje za konkurencijom.

"Posljednjih godina izlazimo dvostruko brže s našim idejama za nove proizvode na cestu," kaže Rüdiger Menz dok utipkava stupce brojki u svoj kompjuter. Jasno se vidi da Rüdiger Menz, koji ima doktorat iz strojarstva, uživa u izradi matematičkih i mehaničkih modela.  "naš tim je utjelovljenje invencije" zrači dok govori. "S tim modelima izdržljivosti koje razvijamo radimo zapravo pionirski posao. Nalazimo se na raskršću između teorije i prakse. Istražujemo, brusimo naše metode ispitivanja, pišemo programe – i uvijek se osjećamo vrlo bliski s proizvodom." Guma u zelenoj "perilici rublja" i dalje se okreće i okreće.