Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Povuci, poderi, probuši: Daj gumi sve što imaš

I do 15 različitih smjesa gume ide u kamionsku gumu. Koje su najbolje za koje komponente za pojedine modele - to se precizno ispituje u Continentalu upotrebom svih mogućih metoda kojih se uopće možete sjetiti, mnogo iskustva i još više znoja.  

Buka tok-tok lupanja ulazi u svaki kutak prizemlja zgrade. Zvuči kao stotinu šivaćih strojeva u beskrajnom krugu. Bezbroj klipova na kojima su crne trakekreću se  naprijed - nazad u staklenim kutijama brzo kao munja. Ovdje se kroz mlin stavljaju komadi gume (smjese). Presavijaju se stotinu puta u minuti - dva milijuna puta tjedno.  Continentalovi ispitivači materijala prate kako nastaju pukotine - što je znak zamora materijala.  "Jedan ispitivani komad drži rekord kao traka gazne površine," kaže Ronald Wildt sa smješkom. Ta traka gume napravila je više od 90 milijuna okretaja a ispitivanje je trajalo dvije godine. Na cesti ta bi se guma vječno  trebala vrtjeti i još ne bi dala usporedivi rezultat. Jedino u laboratoriju za testiranje i ispitivanje mogu se primijeniti isti takvi uvjeti. 

article_66w_image1

Ronald Wildt radi već sedam godina na fizičkom testiranju materijala, koje se provodi u Continentalovu odjelu za istraživanje i razvoj u Hanover-Stöckenu. Ovaj 45-godišnjak s ponosom pokazuje ogromnu "flotu vozila" koju on i njegovih 40 kolega koriste za provođenje desetaka tisuća isprobavanja materijala i njihovih analiza, na godišnjoj osnovi. Bezbrojne preše, štance i kamioni-traktori porazmješteni su po nekoliko prostorija. Jedan od njih ubada iglu u okrugli komad gume, kako bi se izmjerila tvrdoća, dok drugi razvlači gumeni prsten, kako bi se ispitala rastezljivost. Treći opet provjerava otpornost na odbijanje - što je važno za otpor kotrljanja, koji je odlučujući faktor kad se radi o potrošnji goriva kod guma za kamione. Osim toga, tu su i visokotehnološke naprave kao što je na primjer  "nosač aviona," kako ga zaposlenici iz poštovanja zovu. On istovremeno izvodi stotinu različitih testova otpornosti na odbijanje i tvrdoću, potupno automatizirano. Zatim su tu strojevi koji se zovu "Ferrari" – sklop od osam strojeva za testiranje od kojih svaki stoji četvrt milijuna eura, koji iskrivljavaju gumu na sve moguće načine koristeći svoje robotske ruke. I konačno, "Lamborghini": a masivni visokobrzinski linearni ispitivač frikcije, koji simulira prianjanje na različite površine pri velikim brzinama – Continental sam stvara svoj snijeg i led u hladnoj komori.

New content item

"Guma ima pamćenje"

Mjereni preciznošću koja se izražava u milimetrima i sekundama, svi podaci se unose i asimiliraju u kompjuteru te se šalju stručnjacima za razvoj materijala.  Oni izmišljaju recepte za smjese gume u Continentalu. "Potrebno je između 15 i 20 testova za svaki spoj, zavisno o tome za koju je komponentu materijal namijenjen," kaže Fred Waldner. On ima doktorat iz kemije i radi u odjelu za istraživanje i razvoj u Continentalu već dvanaest godina, a ispitivanje materijala predvodi od 2009. godine. Samo podignite istrošenu gumu s ceste i pogledajte kako materijal te gume možete učiniti boljim? "Ovo je 21. stoljeće," smijulji se, a  oči mu se svjetluckaju iza njegovih uočljivih naočala. 
Danas je cilj pronaći savršenu smjesu za gumu - prije nego ona uopće postane guma. Pokusi postaju sve sofisticiraniji i sve sveobuhvatniji. "Posljednjih godina broj dinamičkih ispitivanja s deformacijama koje nastaju djelovanjem visoke frekvencije se multiplicirao osam puta, a broj ispitivanja trganja djelovanjem snage se povećao pet puta," kaže Fred Waldner. Kako bi se razvoj još brže odvijao, ispitivanje materijala traži mnogo strojeva - i učinkovitih procesa.

Tim Freda Waldnera procesuira oko 12,000 recepata godišnje, od kojih približno 25 na koncu završi u gumama. Te se smjese neprestano rafiniraju kroz brojne cikluse za poboljšanja. "Guma ima memoriju," objaašnjava on. "Za razliku od čelika, guma je uvijek drugačija, zavisno o tome što se snjome prije radilo."
Komad za testiranje treba biti čist kao kad bi bio da je sad upravo sišao s proizvodne tekuće trake. 
Upravo zbog toga inženjeri za ispitivanje materijala također sami proizvode testne komade u svom laboratoriju. 

New content item (1)

U pekari gume

Obuven u tenisice, Fred Waldner lakim poskocima trčido "pekare". Ovdje je toplo, ali umjesto da miriše na kolačiće, miriše na gumu, a svi zaposlenici Conti polo majice umjesto kuharskih kapa. Jedan od njih je Alberto Sabor – koji je već 22 godine u kompaniji, prava legenda Continentala. Ovaj 40-godišnjak pažljivo važe sastojke - prirodnu gumu, punilo, plastifikator, sumpor, ulje - strogo prema receptu. Preciznost je ključna. On sve ulijeva u mješalicupropisanim redoslijedom a zatim odabire pravu temperaturu i vrijeme miješanja na kompjuteru. Pojavljuje se mekana masa koju Alberto valjanjem izlije na ploču. Mirnom rukom udara ju u krugove te prave kutove koji se zatim vulkaniziraju u preši - "pećnici".
Deset minuta kasnije on oblači par zaštitnih rukavica te, ozračen smiješkom na licu, izvlači van metalni podložak: Gumeni kolačići su gotovi! Zaposlenici iz laboratorija za provjeru su sada spremni da ih isprobaju.