Proizvodi za transport

stage_goods_TT

Truck Tires Goods

Napeta priča iz Korbacha

Continental proizvodi specijalizirane gume za gospodarska vozila u Korbachu, Njemačka – jedine koje još uvijek dolaze iz jedne zapadne industrijalizirane zemlje. To je postalo moguće strojem koji su domišljati zaposlenici sami razvili. 

article_66w_image1

Vozeći se zavojitom cestom u sjevernom Sauerlandu, prolazite pokraj lijepih rezervoara, šuma na vrhovima brda, idiličnih sela i kuća djelomično od drvene građe, s cvjetovima geranija i begonija koji se prelijevaju preko drvenih balkoma. Nije baš plodno tlo kakvo biste zamišljali za objekt visoke tehnologije. Pa ipak on je ovdje, u malom  pokrajinskom gradu Korbachu, gdje se proizvode visokotehnološke pune gume za kamione-viljuškare, niske utovarivače i traktore, upotrebom najsuvremenijih automatiziranih tehnika proizvodnje – jedina tvornica takve vrste u svijetu. Već desetljećima razni su proizvođači uzalud pokušavali pjednostavniti složeni temeljni proces proizvodnje spacijalnih guma. Gotovo svi oni su odustali, ali su zaposlenici u Continentalovoj tvornici u Korbachu imali vjere i borili su se za svoju ideju: novi tip jedinice baznog namotaja koji bi pomirio rumu s žičanim prstenovima unutar gume u jednome. Ne bi više bilo potrebe za desetak ljudi koji dodaju žicu manualno, malo po malo. 

"Dvoje kolega s dugim stažom u timu bili su upoznati s ranijim pokušajima i odlučili su dodatno ih razviti," sjeća se Stephan Disselhoff, tadašnji voditelj proizvodnje industrijskih guma u Korbachu. Privremeno su prenamijenili postojeći sustav i i opremili ga s kolutovima žice.  "Znao sam da s postojećom tehnologijom možemo napraviti što god želimo," objašnjava Hartwig Poqué, jedan od onih koji su pomogli razviti taj stroj. Njegov je šef otputovao u Hanover, prezentirao je ideju i napisao aplikacije za financiranje. No još je predstojao daleki put prije nego je automatski proizveden donji dio gume izašao iz proizvodne linije. "Nedjeljom ujutro, kad nije bilo smjena na dužnosti, a strojevi su bili slobodni, stajali bismo tu i namatali žicu," kaže inženjer za procese, inženjer Siegbert Steuber sa smješkom. "Zatim, u ponedjeljak ujutro, razrezali bismo žicu i pogledali unutra. Još nije dobro! Svaki put bismo grizli nokte, iščekujući rezultat."


Fleksibilan čudotvorni stroj

Baza je najvažniji dio pune gume za gospodarska vozila. Za gumu koja ima kapacitet nosivosti 11,000 kg, bazna guma mora bitiapsolutno pouzdana. Čak štoviše, novi je stroj trebao biti u stanju proizvesti gume različitih veličina - a također u malim količinama. "sve do tog trenutka isplatilo se proizvoditi jedino velike količine," objašnjava Ralf Jacob, inženjer elektrotehnike, koji je u to vrijeme brinuo o tehnologiji za upravljanje. Novi je stroj morao biti daleko fleksibilniji.  

Zaposlenici u Korbachu putovali su amo-tamo u Švarcvald u posjetu dobavljaču koji je dobio zadatak da konstruira novi stroj. Preko ramena konstruktora su gledali kako oni crtali i testirali siftver koji je upravljao strojem. Prvi rad na suho nije uspio. Voditelj proizvodnje, Stephan Disselhoff nije mogao spavati.
No, napokon je došlo vrijeme krajem 2008. godine. Za tri tjedna izumitelji su postavljali svoj novi stroj za namatanje baze (poznat kao WBA) u Korbachu, za vrijeme Božićnog perioda kako bi se iskoristilo vrijeme kad je tvornica zatvorena. Prekrasan Božićni poklon koji su Conti zaposlenici mogli pokloniti sami sebi.


Još uvijek jaki

Pravi posao je sad doista počeo. Sustav je kalibriran nekoliko puta, prtljalo se njime i optimiziralo. Helmut Oberlies, odgovoran za održavanje, dočepao  se stotine rezervnih dijelova. Prvih sedamsto guma otišlo je na testiranje nateren s odabranim kupcima. Svaki detalj rada stroja bio je bilježen, podaci analizirani. tekar kad je odjel za istraživanje i razvoj dao zeleno svjetlo, tek tada su nove gume izrađene u Korbachu mogle ići u prodaju.  

"Naš mali, efikasan tim dokazao je da s dobrim idejama i snagom za određeni cilj, moguće je pomicati planine," kaže Stephan Disselhoff, još uvijek očito uzbuđen. Tim je dobio patent za svoj izum. Siegbert Steuber, Hartwig Poqué, Ralf Jacob, i njihove kolege već odavno su prešli na nove projekte.